Тупичівська громада перебувала в окупації і постраждала від загарбників. Попри наближеність до кордону у селі не бояться розвиватися. Ще до війни закупили обладнання для створення швейного виробництва, яке покликане вирішити відразу кілька проблем – з безробіттям та наданням побутових послуг….
Чим загрожує громадам Чернігівщини урядова заборона зберігати кошти на депозитах

Як відомо, 23 січня Кабмін прийняв постанову «Про внесення змін до Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках у банках». Цей документ забороняє місцевим громадам до 31 грудня 2019 року розміщувати тимчасово вільні кошти загального фонду місцевих бюджетів на депозитних рахунках. Такий проект підготувало та запропонувало Міністерство фінансів України.
“Згідно з прийнятою постановою, міста зможуть розміщувати на депозитах тільки кошти зі спеціального фонду, який зазвичай у кілька разів менше, ніж загальний. До кінця минулого року на депозитних рахунках в держбанках було близько 15 млрд гривень місцевих бюджетів. З них тільки третина – близько 5 млрд гривень – гроші зі спецфонду”, – зазначив у своєму коментарі РБК-Україна виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан.
Рішення уряду миттєво викликало багаточисленні звернення міських рад до Асоціації міст України (далі – АМУ). Всі вони вкрай негативно оцінюють втручання Уряду у повноваження органів місцевого самоврядування. В свою чергу АМУ 25 січня п.р. звернулася до Глави Уряду з проханням відмінити заборону розміщувати тимчасово вільні кошти місцевих бюджетів на депозитах, оскільки зазначений нормативно-правовий акт містить ряд суперечностей та порушень.
Приміром, заборона узгоджується з нормами Бюджетного кодексу України (частина восьма статті 16 БКУ), який не обмежує розміщення тимчасово вільних коштів загального фонду місцевих бюджетів на депозитах.
Це рішення також обмежує право органів місцевого самоврядування самостійно розпоряджатися їх власними доходами, яке визначене статтею 64 Бюджетного кодексу, статтею 60 та частиною 2 статті 70 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні.
Чим це загрожує громадам з Чернігівщини прокоментував консультант з бюджетних питань Регіонального відділення Асоціації міст України Микола Силенко.
«Головна проблема від цієї заборони – суттєво впаде ефективність використання бюджетних коштів, що передбачені на середньо- та довгострокові інфраструктурні проекти. Ряд великих об’єктів громади реалізують і за власні надходження, а тому типовою є ситуація, коли на початку року сплачується підряднику тільки аванс, а в листопаді-грудні відбувається повний розрахунок згідно актів виконаних робіт. За цей час кошти на рахунках органів самоврядування частково знецінюються, адже тільки офіційна річна інфляція в Україні становить близько 10 %. Банківський депозит давав можливість захиститись від інфляції», – підкреслює консультант.
Джерело: Офіс реформ при Чернігівському відділенні Асоціації міст України