Новини

Чому вчили секретарів ОТГ?

Протягом двох днів – 21 та 22 лютого – Чернігівський Центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону, провів дводенний семінар «Організація роботи ради та виконкому ОТГ» для керуючих справами виконавчих комітетів та секретарів рад.

Секретар ради, як і керуючий справами – це люди особливих здібностей та навичок. Вони мають бути обізнаним в законодавстві, діловодстві, розумітися у бюджетних процесах, орієнтуватися у кадрових питаннях та питаннях охорони праці, ефективно взаємодіяти з депутатами ради та громадськістю, готувати рішення, протоколи засідань і вчиняти багато інших важливих дій.

Під час навчання основна увага приділялася юридичним, нотаріальним та кадровим питанням, організації бюджетного процесу в об’єднаних громадах, важливості навчання з цивільного захисту та пожежної безпеки, а також комунікаціям та інформаційній діяльності.

Ірина Кудрик, директор Чернігівського ЦРМС, розповіла про регламент роботи органів місцевого самоврядування, підготовку та проведення засідань сесії, налагодження взаємодії з депутатами місцевих рад.

Людмила Чабак, радник з питань децентралізації Чернігівського ЦРМС, провела аналіз типових помилок у рішеннях сесій та розповіла яким чином працювати над їх виправленням.

Леся Федченко, експерт Аналітично-правової групи Центрального офісу реформ при Мінрегіоні, Програма «U-LEAD з Європою», розповіла про особливості організації кадрової роботи в об’єднаних територіальних громадах.

Щодо правил прийняття на роботу та вступу на службу в органи місцевого самоврядування учасників семінару поінформувала Ірина Галайко, заступник начальника Міжрегіонального управління Нацдержслужби у Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях.

Про антикорупційне законодавство в роботі посадових осіб місцевого самоврядування розповів Дмитро Шумар, юрисконсульт Чернігівського ЦРМС. Йому мало не щодня доводиться консультувати з юридичних питань представників громад (об’єднаних і необ’єднаних), а тому під час семінару він надав відповіді на найбільш типові та актуальні питання.

Олеся Пирковська, заступник директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернігівській області, поінформувала учасників семінару про їх право на захист відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу», про основні положення цивільного процесу.

В’ячеслав Хардіков, заступник начальника Головного територіального управління юстиції в Чернігівській області, роз’яснив процедуру державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу щодо представницьких органів місцевого самоврядування, зокрема і комунальних підприємств, засновниками яких є місцеві ради, у зв’язку зі створенням об’єднаних територіальних громад. Він та його колеги у своїх доповідях приділили увагу особливостям державної реєстрації актів цивільного стану посадовими особами органів місцевого самоврядування та вчинення нотаріальних дій в органах місцевого самоврядування.

Також учасники семінару отримали інформацію від фахових експертів. З питань архівної справи у громадах вони спілкувалися з Наталією Лобановою, заступником директора Державного архіву Чернігівської області. Про необхідність проведення навчань з питань охорони праці та пожежної безпеки розповів Олег Лопатько, заступник директора КП «Чернігівський обласний навчально-курсовий комбінат» Чернігівської обласної ради.

Роз’яснення стосовно реєстрації громадян за місцем проживання в об’єднаних територіальних громадах надала Ксенія Лук’янець, керівник управління Державної міграційної служби в Чернігівській області.

Олександр Мельник, радник з питань фінансів Чернігівського ЦРМС, надав рекомендації стосовно організації бюджетного процесу та пояснив чому секретар ради та керуючий справами має бути обізнаним у фінансових питаннях громади.

Про важливість налагодження комунікацій та співпрацю з представниками громадськості ініціативними групами та ЗМІ поінформувала Оксана Стельмах, радник з питань комунікацій Чернігівського ЦРМС.

Семінар – це не лише можливість почути експертну думку або отримати теоретичні знання. Це можливість поспілкуватися з колегами, почути про досвід сусідів і, можливо, навіть, задумати спільний проект.

Юрій Стальниченко, секретар Менської міської ради, презентував «Електронну систему документообігу та звітності», якою користується в своїх роботі Менська громада. За його словами така система дозволяє налагодити взаємодію між підрозділами та відділами ради, посилити комунікацію та підвищити самодисципліну працівників. Ця система проста у користуванні та не вимагає значних фінансових ресурсів.

Сосницька селищна рада не один рік використовує програмний комплекс “Погосподарський облік для сільських, селищних рад”, розроблений на основі “Інструкції з ведення погосподарського обліку в сільських, селищних та міських радах”. Як пояснив Андрій Ткач, начальник відділу економічного розвитку Сосницької ОТГ, за допомогою цієї системи можна вести облік населення, житлового фонду, худоби, сільськогосподарської техніки, земельних наділів, формувати реєстр виборців, формувати та видавати документи, довідки, аналітичні таблиці.

Обидва дні навчання були інформативними та корисними для учасників. Вони отримали не лише методичні та практичні рекомендації, коментарі та відповіді експертів стосовно найбільш актуальних питань їх діяльності, а також мали змогу поспілкуватися з колегами та налагодити комунікації.


Джерело: Час Чернігівський

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Влада,

Митниця: кадри, інфраструктура та оцінка корупційних ризиків

Президент Зеленський 5 квітня ц.р. увів у дію рішення Ради нацбезпеки та оборони України. Серед іншого, під персональні санкції потрапили особи (10) та компанії (79), яких назвали причетними до контрабанди. Одночасно від виконання посадових обов’язків відсторонили більше 100 митників, серед…

Держава дає гроші на Інтернет для громад

Міністерство цифрової трансформації збирає попередні заявки від громад для отримання фінансування в рамках державної «Інтернет-субвенції». Цього року у державному бюджеті є додаткові 500 млн грн для громад. На ці кошти можна під’єднати  до оптичного інтернету більше 6000 лікарень, шкіл, бібліотек,…

У громадах Чернігівської області завершується ремонт приймальних відділень

Приймальні відділення дев’яти опорних лікарень Чернігівщини відкриються цьогоріч після капітального ремонту та модернізації, виконаних в рамках програми Президента України «Велике будівництво». На шістьох об’єктах будівельно-ремонтні роботи завершені. Найближчим часом відділення укомплектують сучасним обладнанням і введуть в експлуатацію. Ще на трьох…

КАРТА Чернігівської області: нові райони та громади

У 2014 році, після затвердження Концепції реформування місцевого самоврядування, у нашій країні розпочалися трансформаційні зміни, наслідком яких стало затвердження нового адміністративно-територіального устрою районного рівня та рівня територіальних громад. В середині 2020 року Україна отримала новий адміністративно-територіальний устрій, межі одиниць якого ви…

Допомога під час карантину: скільки платитимуть і як отримати

Цього тижня Верховна Рада ухвалила президентський законопроєкт про фінансову підтримку підприємців та найманих працівників під час карантинних обмежень. Президентський законопроєкт #5300 про фінансову допомогу під час карантинних обмежень передбачає підтримку для найманих працівників та ФОПів в областях із «червоним» рівнем…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: