Автобуси будуть закуплені коштом освітньої субвенції, яку отримала Чернігівщина в розмірі близько 28 мільйонів гривень. Субвенція використана на засадах співфінансування від громад. Про це повідомила заступниця начальника Чернігівської ОВА Жанна Шерстюк в ефірі марафону «Суспільне. Спротив» 15 серпня. «Субвенцію, яку ми…
Законність нового районування України взявся перевіряти Конституційний суд: що про це думають на Чернігівщині
Минулого тижня Конституційний суд України відкрив конституційне провадження у справі щодо конституційності постанови Верховної Ради про утворення та ліквідацію районів. Про це повідомила постійний представник парламенту в Конституційному суді, заступник голови Комітету ВР з питань правової політики, народний депутат від “Слуги народу” Ольга Совгиря у своєму Телеграмі.
Конституційне подання 49 народних депутатів України надійшло до КСУ ще 20 жовтня 2020 року. Його автори наводять такі аргументи:
– оскаржуваною постановою змінено елементи територіального устрою, який може визначатися виключно законами;
– здійснивши укрупнення окремих районів, ВР обмежила право на доступ до суду, оскільки “важливими елементами доступності суду як інституції є територіальна наближеність суду та стабільність судової системи;
– з прийняттям оспореної постанови ВР створила правову невизначеність щодо територіальної юрисдикції місцевих судів.
Постанова Верховної Ради «Про утворення і ліквідацію районів» передбачала ліквідацію існуючих тоді 490 районів й утворення 136 нових. У Чернігівській області замість 22 районів створили п’ять.
«Навіть якщо в Україні залишити 490 районів – це 1470 громад, для 2/3 з них право на доступ до суду також можна вважати обмеженим, бо в громаді немає суду. Насправді, щоб наблизити будь яку послугу, не обов’язково в кожному населеному пункті відкривати установу. Громади, наприклад, для наближення адміністративних послуг відкривають віддалені робочі місця ЦНАПу у кожному старостинському окрузі. Якісні публічні послуги надаються в громадах – це аксіома. Якщо депутати хочуть наблизити послугу до людей, то слід надати громаді таке повноваження і не забути на це повноваження передати ресурс. Думаю депутатам-ініціаторам звернення слід зайнятися прямими обов’язками – привести закони у відповідність до сучасних вимог, максимально спростити законодавство для людей і бізнесу, завершити реформу суду, бо скоро в судах не буде кому працювати та ухвалювати рішення «іменем України», – так конституційне подання нардепів прокоментував Ратан Ахмедов, голова Корюківської громади.
В перспективу скасування нового районування не вірить голова Чернігівської райради Микола Силенко.
“25 жовтня 2020 року відбулись місцеві вибори на новій адміністративно-територіальній основі. Районні ради наразі забезпечують процес передачі установ і майна на рівень громад, тим самим посилюючи їх спроможність. Не розумію, яким чином можна зупинити чи розвернути цей процес. Безумовно, крапку в даному питанні має поставити Конституційний суд. Однак є ряд випадків, коли справи там розглядаються роками”, – підкреслив Микола Силенко.
На подання відреагував голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Комітету ВРУ, нардеп Віталій Безгін.
«Так як наразі немає закону про адмінтер устрій, а в Конституції чи рішеннях КСУ жодного слова не сказана про форму акту, у якій має прийматись рішення про «зміну АТУ», напр. ліквідацію і утворення районів, Верховна Рада реалізувала своє конституційне право (п. 29 ч. 1 ст. 85) на підставі дії прямої норми Конституції у формі Постанови і будь-яких обмежень для цього у чинному законодавстві немає», – написав Безгін на власній сторінці у Фейсбуці.
Джерело: Офіс реформ при Чернігівському відділенні Асоціації міст України