Новини

Чому потрібен нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування: у Мінрегіоні назвали 5 причин

Директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Мінрегіону Сергій Шаршов розповів, чому виникла необхідність розробки Міністерством законопроекту, який покликаний унормувати питання здійснення державного контролю (нагляду) за законністю рішень органів місцевого самоврядування (ОМС).

Під час експертного обговорення в Українському кризовому медіа центрі на тему: «Нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування – питання національної безпеки» він виокремив 5 основних причин встановлення такого нагляду:

1. Реалізація Конституції України. Стаття 144 Основного закону говорить зокрема про те, що рішення ОМС з мотивів їх невідповідності Конституції та законам зупиняються в установленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. Але чіткої процедури наразі не існує.

2. Заповнення законодавчої прогалини, яка виникла внаслідок позбавлення у 2015 році Прокуратури функцій загального нагляду за законністю рішень ОМС.

3. Реалізація Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, а також програмних документів Уряду, Президента та Верховної Ради України, де чітко виписано, що має відбутися переформатування місцевих органів виконавчої влади в органи префектурного типу.

«На цьому хочу зупинитися окремо. Ще декілька років тому безліч експертів критикували пропозицію щодо створення спроможних громад шляхом об’єднання сільських та селищних рад. Говорили, що неможливо наділяти такі об’єднання додатковими повноваженнями і ресурсами без внесення змін до Конституції. Але створені громади за рік свого існування довели, що критики помилялися. Те саме ми спостерігаємо зараз, коли намагаємося врегулювати питання державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування. Без змін до Конституції ми починаємо розвивати контрольно-наглядові функції місцевих державних адміністрацій, поступово перетворюючи їх в органи префектурного типу. Але це ніяк не означає, що ми відмовляємося від необхідності конституційних змін в подальшому», – зазначив Сергій Шаршов.

4. Європейський досвід, який свідчить про те, що із збільшенням повноважень та ресурсів органів місцевого самоврядування, виникає необхідність одночасного посилення контролю з боку держави щодо законності прийнятих ОМС рішень. Досвід країн, які йшли шляхом реформи місцевого самоврядування, свідчить, що такий нагляд убезпечує громади від багатьох помилок в ході децентралізації.

5. Забезпечення територіальної цілісності держави. Маємо негативний досвід рішень місцевих рад навесні 2014 року, а також деякі сьогоднішні рішення ОМС, які спрямовані на руйнування системи державного управління. В умовах зовнішньої агресії це може призвести до відходу від децентралізації та переходу до федералізації, що нав’язується нам ззовні.

«Запропонований законопроект дозволить органам державної влади своєчасно зупиняти рішення ОМС, які встановлюють загрозу територіальної цілісності та конституційного ладу в Україні», – вважає Сергій Шаршов.

Він також наголосив, що законопроект, який подано на розгляд Уряду, це продукт спільної роботи центральних органів виконавчої влади, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, вітчизняних та міжнародних експертів, місцевих державних адміністрацій та інших заінтересованих сторін, які брали участь у цьому процесі.


Джерело: Децентралізація влади

Останні новини за категоріям(и): Влада,

Кабмін погодив В’ячеслава Чауса на посаду голови Чернігівської ОДА

Сьогодні Кабінет міністрів України розглянув подання Президента Зеленського на посаду голови Чернігівської обласної державної адміністрації. 28 липня на засіданні Уряду погоджено кандидатуру В’ячеслава Чауса на посаду голови Чернігівської ОДА. Цікаво, що співбесіду з кандидатом можна було дивитись он-лайн. У своїй…

Ринок землі вже працює: що змінилось із 1 липня ц.р.

«Ринок землі. Минуле, теперішнє, майбутнє.» – круглий стіл із такою назвою зібрав депутатів від «Слуги Народу», голів громад та експертів зі всієї України. Учасники обговорили перші тижні функціонування ринку землі, за якими правилами можна купувати землю, і як працює процедура…

Падіння промисловості: економічні підсумки січня-червня для Чернігівщини

За перше півріччя ц.р. промисловість у Чернігівській області впала на 3,4%.  За даними статистики, індекс промислової продукції області за підсумками січня–червня 2021р. становив 96,8%. У добувній промисловості виробництво склало 87,2%, у переробній – 102,4%, у постачанні електроенергії, газу, пари та…

Бюджет громад: за І півріччя 3,4 мільярда гривень

До місцевих бюджетів усіх рівнів Чернігівської області протягом січня-червня поточного року надійшло понад 3,4 млрд грн від сплати податків і зборів. Найбільшу частку у загальній сумі (65,3 відс.) займає податок на доходи фізичних осіб, якого надійшло понад 2,2 млрд грн, з них…

Кожна ОТГ може отримати кошти розвиток соціальних послуг

Уряд спростив умови участі територіальних громад у пілотному проекті „Розвиток соціальних послуг”. Кожна громада, яка візьме участь  у проекті, отримає від держави до 2 млн. грн. на рік на розвиток соціальних послуг. Відповідна постанова прийнята сьогодні на засіданні Кабінету Міністрів…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: