Новини

Реформа «Укрпошти» на Чернігівщині: спершу протестували, зараз – дякують!

«Як у вас все красиво стало!» – так оцінюють оновлене відділення Укрпошти у селі Чемер на Чернігівщині місцеві жителі. До оновлено розкладу роботи звикли швидко. Зручності оцінили. Сплачують тут за газ та електрику, замовляють доставку товару.

Відділення Укрпошти у Чемері – типове для області. Більше 1400 жителів обслуговує пересувне відділення №90. Авто навідується до села тричі на тиждень. У самому ж Чемері людей приймають у відремонтованому відділенні у центрі села. Тут замінили вікна, завезли нові меблі, оновили систему обігріву.

Листонош у Чемері троє. Приймають кореспонденцію, платежі щодня з 9 до 12, крім неділі та понеділка. Далі йдуть по селу розносити кореспонденцію та платіжки, посилки та інше. Через пошту отримують пенсії майже 500 місцевих, розповіла місцева листоноша Любов Дорошенко.

Ось як було:

2019 09 04 ukr poshta 99999

А ось вже фото відділення після оновлення:

2019 09 04 ukr poshta 888888

Робота відділення у Чемері – результат реформи Укрпошти, де пілотним регіоном є Чернігівська область.

На початок реформи типовим для області були відділення, де нема опалення, а меблі, у кращому разі, датуються 70-ми роками минулого століття. Неповороткий і ненадійний сервіс, черги з клієнтів. Такою Укрпошту на Чернігівщині ще добре пам’ятають. Це ззовні. Внутрішня «кухня» – ще сумніша. Після кількох хвиль скорочень одне відділення обслуговувало 4-5 сіл, листоноша змушена була долати кілометри доріг пішки, доставляючи газети та листи. При цьому, працювала на 0,2 ставки й отримувала мізерну зарплату

Реформа Укрпошти пов’язана також із зобов’язаннями України відповідно до Угоди про Асоціацію Україна-ЄС. Окрім недопущення монополізації поштових послуг, інший напрям – модернізувати поштову мережу з метою підвищення якості надання поштових послуг відповідно до вимог ЄС.

Для пілотного проєкту пересувних відділень обрали Чернігівську область. Як найскладнішу з точки зору поштової логістики: великі відстані, мала щільність населення, 1465 сільських населених пункти. З них – більше 1000 листоноші обходили пішки.

Обраний варіант реформи: перехід у формат пересувних відділень та автоматизація. Такий варіант національного поштового оператора вже працює, приміром, у Білорусі. Суть: максимальна автоматизація роботи відділень, тобто всі відділення у населених пунктах, де проживає від 2 тис. населення, оснащуються комп’ютерною технікою (моноблоки та термопринтери), сучасними меблями , оператори працюють у єдиній системі.

Решту населених пунктів – для максимального охоплення сіл – обслуговують пересувні неавтоматизовані відділення. Пересувне відділення: це авто, з поштовою бригадою з трьох чоловік, яке протягом дня обслуговує кілька сіл, працює з графіком, у визначені дні та години. При цьому клієнти обслуговуються як біля самого авто, так і у приміщенні стаціонарного відділення (якщо воно є у населеному пункті), або у приміщенні, наданому місцевою владою (кімната у сільраді, клубі тощо). Поки начальник відділення приймає платежі, поштар здійснює адресну доставку листів та газет. Скільки разів на тиждень приїздить у село авто – залежить від кількості жителів.

«Пересувне відділення буде приїжджати в кожен населений пункт – навіть туди, де відділень Укрпошти ніколи не було. І бригада в складі начальника пересувного відділення поштового зв’язку, листоноші, водія – буде обслуговувати такі села», – пояснювала на самому старті реформи у 2018 році Олена Дорошенко.

Спершу у реформи було чимало критиків.

«Місцеве населення часто сприймало зміну формату обслуговування (з обслуговування у стаціонарному відділенні на обслуговування у пересувному) як загрозу того, що пошту ліквідують взагалі. Фізичне закриття будівлі, у якій розташовувалось відділення зв’язку, трактувалось як закриття пошти. Звичайно, ми провели попередню роз’яснювальну роботу (розміщували статті у регіональних ЗМІ, зустрічались з представниками місцевої влади, керівник дирекції інформувала про хід реформи на місцевих каналах радіо та телебачення, неодноразово втілення проєкту коментував і я), проте страх залишитись без пошти був сильніший», – розповідає гендиректор Укрпошти Ігор Смілянський.

Був і політичний фактор. Адже реформа припала на передвиборчий період, тож представники певних політичних сил також вважали за доцільне попіаритись на цій темі, використовуючи страхи місцевого населення та маніпулюючи неперевіреною інформацією.

Були і технічні проблеми: спершу графіки часто порушувались, не вистачало персоналу, від якого вимагалась робота з комп’ютерною технікою. Місцеві жителі, які звикли до свої поштарів, також були проти.

«Графіки уточнювали. А працівникам пересувних відділень пояснювали, що вони мають буквально «закохати» у себе місцевих людей. Тоді все вийде. Із депутатами проводили обговорення», – згадує Олена Дорошенко, – «У великих селах, більше 500 жителів, залишилась своя окрема листоноша. Більш того, у деяких громадах навіть відновили відділення. Наприклад, у селі Шестовиця Чернігівського району місцеві жителі хотіли відновити відділення і знайшли для цього приміщення”.

Наразі, через рік після старту реформи, в області 87 автоматизованих відділень і 130 пересувних. Зросла якість послуг. Чернігівська область – на 1 місці серед інших областей по передплатній кампанії.

Для кращого просування реформи в області, на 100% замінили автопарк Укрпошти : нові авто придбали для пересувних відділень і так званої «кур’єрки», також закупили вантажні авто для міжміських та міжобласних доставок.

Персонал – 719 співробітників. Це менше, ніж рік тому, але тепер люди працюють на ставку, а не на 0,3 чи 0,5. Зарплата листоноші зросла до 4500 грн, начальника відділення – до 7500 грн.

«Що стосується масштабування проєкту на інші регіони, зробив би це з радістю. Адже пересувні відділення дозволяють надавати послуги мешканцям найменших і найвіддаленіших сіл. Саме адаптивний формат пересувного відділення дозволяє охопити послугами мільйони наших громадян у селах, де проживає 100 чи навіть 30 мешканців. І не просто охопити, а надавати широкий спектр послуг, (включно із кредитуванням, страхуванням, можливістю замовляти товари за каталогами інтернет-магазинів), фактично просуваючи цивілізацію в села за власний рахунок. Проте процес масштабування проєкту потребує значних фінансових вкладень, які наразі компанія не може собі дозволити», – пояснив гендиректор Укрпошти.

Рибак Вероніка для ОТГ.cn.ua

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Громади,

Північні ОТГ думатимуть, як спільно вирішувать проблеми пасажирського транспорту

Як у найкращий спосіб розв`язати проблему транспортного сполучення між малими населеними пунктами у віддаленій місцевості з адміністративними центрами на півночі Чернігівської області? Відповідь на це питання шукали під час консультації для представників Сосницької ОТГ, яку проводив Володимир Бойко, радник з…

Державні землі повертаються громадам

Верховна Рада попередньо повернула в управління місцевим громадам державні землі за межами населених пунктів, а також запустила ліквідацію Держгеокадастру. Відповідний законопроєкт №2194 в першому читанні підтримало 272 депутатів. Проти повернення земель голосували депутати від ВО “Батьківщина”, Опозиційної платформи “За життя”…

Голова Чернігівської ОДА зустрівся з очільниками громад

В Чернігівській області вже 45 ОТГ, всіх керівників об’єднаних громад зібрав в облдержадміністрації голова ОДА Андрій Прокопенко. – Багатьох із вас я знаю, а з тими, кого до цього часу не знав, – приємно познайомитись. Моя позиція така – децентралізація…

Де взяти гроші на реалізацію спільної ідеї

Більше мільйона гривень на паркову зону біля власного будинку знайти реально. Про це знають мешканці будинку №4 по вулиці 1-ї Гвардійської Армії у Чернігові. У народі цей будинок називають «китайською стіною», адже має багато під’їздів, а значить і велику загальну…

Кошти для перших ОТГ Чернігівщини: на що були витрачені

10 жовтня представники громадської організації «Громадський центр «ЧАС» презентували результати проекту «Оцінка ефективності використання коштів субвенції на розвиток інфраструктури ОТГ за 2016-2018рр». Реформа з децентралізації влади по праву вважається однією з самих успішних в Україні. Децентралізація дає значно ширші можливості…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: