Новини

Чернігівщина почала підготовку до другого етапу децентралізації

Чернігівщина почала підготовку до другого етапу децентралізації
Чернігівська область, яка в Україні є одним із лідерів впровадження реформи децентралізації, готова переходити до її другого етапу – формування влади районного рівня.

Про це йшлося на конференції “Реформування субрегіонального рівня адміністративно-територіального устрою. Від історії до сьогодення”, організованої Чернігівським Центром розвитку місцевого самоврядування (ЦРМС), створеним за підтримки Програми “U-LEAD з Європою” та Мінрегіону України.

“Чернігівщина об’єктивно готова рухатися далі – формувати владу районного рівня і бути лідером у цих процесах”, – сказала директор Чернігівського ЦРМС Ірина Кудрик.

За її словами, станом на сьогодні в Чернігівській області сформовано 44 ОТГ, 37 з яких поточного року працювали вже на прямих бюджетних відносинах. У цілому ж об’єднаними громадами охоплено понад 60% території регіону, і це – один із найкращих показників в Україні.

Остання редакція перспективного плану, затвердженого Кабміном, передбачає створення в області 52 ОТГ і містить одну “білу пляму” навколо Прилук. Ліквідація останньої – справа часу, а владі й уже сформованим громадам пора вирішувати інші проблеми, додала вона.

“Сьогодні всі ми стикаємося з питаннями певних конфліктів інтересів владних повноважень органів місцевого самоврядування базового районного рівня і органів виконавчої влади цього ж рівня. Відбувається дублювання повноважень, а одна відповідальність на трьох дає підстави і можливість нею балансувати. Оскільки ці питання для нас є дуже гострими, сьогодні ми готові чути те, що нам скаже держава і експерти”, – зазначила Кудрик.

У конференції брали участь представники Чернігівської ОДА і обласної ради, представники центральних органів виконавчої влади, голови ОТГ, керівники райдержадміністрацій і районних рад. Для спілкування з ними були запрошені експерти національного рівня.

Один із них – голова правління Центру політико-правових реформ Ігор Коліушко – підкреслив, що адміністративно-територіальний устрій – це одна з фундаментальних засад, від якої залежать якість функціонування державної влади і органів місцевого самоврядування, темпи розвитку держави та якість проживання в ній. У демократичних країнах більшість питань вирішується на рівні самоорганізації громадян.

“Не буде самоорганізації громадян на найнижчому рівні – не буде ніколи в нас ні ефективного місцевого самоврядування, ні справжніх політичних партій, ні справжніх виборів, бо все насправді починається звідси”, – наголосив експерт.

Він ознайомив присутніх із формами самоорганізації, завданнями, що стоять перед органами місцевого самоврядування у контексті змін меж районів, надав іншу інформацію.

З обсягами повноважень майбутніх органів публічної влади районного рівня та порядком формування територіальних органів виконавчої влади на субрегіональному рівні учасників конференції ознайомив експерт Центрального офісу реформ при Мінрегіоні Юрій Ганущак. І Коліушко, і Ганущак висловили думку, що найоптимальнішим варіантом для Чернігівської області є формування 4-х районів.

Пізніше, під час дискусійної частини конференції, це стало предметом обговорення серед учасників заходу.

Зокрема, директор Сіверського інституту регіональних досліджень, доктор історичних наук професор Сергій Лепявко знайомив присутніх із традиціями адміністративно-територіального устрою.

“За останню тисячу років карта Чернігівщини змінювалась десять разів. Перші 500 років, коли тут існувало князівство, все було стабільно, а потім почалися періоди, коли буквально за декілька десятиріч карта регіону перекроювалась 3-4 рази. Шукали оптимальний варіант, який би підходив до державного устрою, політичної ситуації, економічних пріоритетів. І зараз оцей вихід на 4 райони мені здається і правильним, і неправильним. Вважаю, що треба шукати варіант не заради 4-х районів, а заради того, щоб було зручно всім громадянам, які мешкають на території Чернігівської області”, – сказав учений.

Представники районних гілок влади зазначали, що такі дискусії потрібні, аби вони краще розуміли процеси, що відбуваються, правила гри, і могли планувати свою подальшу діяльність з урахуванням існування ОТГ та делегованих їм повноважень.

Джерело: Децентралізація

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Влада, Громади, НДО/NGO, ЧЦРМС,

У об’єднаних громад спитають про інвестиції, інфраструктуру та економіку

На Чернігівщині стартувало масштабне опитування об’єднаних територіальних громад щодо пріоритетів інвестицій в інфраструктуру на місцевому рівні, які фінансуються за рахунок державних коштів, стан розвитку приватного сектора, а також заходи з боку ОТГ, спрямовані на стимулювання місцевої економіки. Про це повідомляє…

Навіщо ОТГ паспорти громад?

Щоб бути успішною та самодостатньою об’єднана територіальна громада повинна навчитися не лише споживати та користуватися ресурсами, але і створити умови для розвитку економіки на території, створити сприятливий інвестиційний клімат та бути відкритою для пропозицій. А для цього потрібно розуміти, які…

Чернігівщина почала підготовку до другого етапу децентралізації

Чернігівщина почала підготовку до другого етапу децентралізації Чернігівська область, яка в Україні є одним із лідерів впровадження реформи децентралізації, готова переходити до її другого етапу – формування влади районного рівня. Про це йшлося на конференції “Реформування субрегіонального рівня адміністративно-територіального устрою….

У Михайло-Коцюбинській ОТГ запроваджують інноваційну систему обліку активів громади

Михайло-Коцюбинська громада впевнено крокує до змін та успішно працює над втіленням головного задуму децентралізації – наближення влади та послуг до людей. А для того, щоб зрушення відбувалися в усіх сферах життєдіяльності ОТГ, працівникам селищної ради доводиться постійно вчитися та вивчати…

Як виконуються бюджети громад Чернігівщини за 9 місяців 2018 року

Експерти Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні дослідили показники фінансової діяльності об’єднаних територіальних громад за 9 місяців 2018 року. В ході моніторингу всі 665 громад розподіли на чотири групи в залежності від чисельності населення. Також до теми:

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: