Новини

50 замість 60: що дасть обмеження швидкості у містах в українських реаліях

Чим нижчою є дозволена швидкість для авто в містах, тим нижчою є смертність на дорогах. Але без належного контролю за порушеннями це правило в Україні не запрацює, запевняють експерти.

Кабінет Міністрів України обмежив швидкість руху в населених пунктах із 60 до 50 кілометрів на годину. Відповідні зміни до правил дорожнього руху набудуть чинності 1 січня 2018 року, зазначається у постанові уряду від 10 листопада. В «Укравтодорі», який свого часу ініціював зміни, тоді називали це наближенням до європейських стандартів та запевняли, що зменшення максимально дозволеної швидкості дозволить знизити кількість дорожньо-транспортних пригод на українських вулицях. Керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак зазначив:

«Зменшення швидкості у населених пунктах лише на 10 кілометрів на годину на 90 відсотків зберігає життя людей у випадку дорожньо-транспортних пригод».

Маленька відмінність – велика різниця

Експерти підтверджують – посилення обмеження швидкості у містах цілком вкладається у те, як проблему смертності та травматизму на міських дорогах вирішують у Європі. Так, Тарас Гук, експерт громадської організації LEAD office, що підтримує розвиток органів правопорядку, згадує досвід Польщі, де аналогічний крок вирішальним чином зменшив кількість смертельних випадків серед пішоходів.

Про те, що зниження граничної швидкості лише на 10 кілометрів на годину може значно вплинути на аварійність на дорогах, говорить і співзасновник громадського об’єднання «Рада з урбаністики Києва» Григорій Мельничук.

«Не варто вигадувати велосипед – краще взяти досвід країн із низькою смертністю від ДТП, а там зазвичай встановлений саме такий швидкісний режим», – каже експерт.

На його думку, цей крок мав би доповнюватися іншою європейською практикою – зниженням максимальної швидкості на другорядних міських шляхах до 30 кілометрів на годину.

Координаторка кампанії «За безпечні дороги» Олеся Холопік також вважає граничну межу в 50 кілометрів на годину виправданою. За її словами, це значно збільшує шанси на виживання найбільш вразливих учасників дорожнього руху – пішоходів і велосипедистів. Активістка посилається при цьому на рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я, згідно з якими зменшення максимальної швидкості всього на п’ять відсотків скорочує кількість смертельних ДТП на 30 відсотків. На меншій швидкості водії матимуть більше часу, щоб відреагувати на зміни на дорозі, а їхній гальмівний шлях буде, залежно від попередньої швидкості, суттєво коротшим.

Без контролю все дарма?

Утім, будь-які швидкісні обмеження на українських дорогах залишатимуться марними, якщо й надалі зберігатиметься ситуація, коли водіїв жодним чином не карають за їхні порушення. За словами Гука, поліція не може забезпечити відповідний контроль, попри те що досі має на балансі напівавтоматичні прилади контролю швидкості. Автоматична ж система контролю за перевищення швидкісного режиму досі не запрацювала, хоча необхідне для цього законодавство було ухвалено Верховною Радою ще два роки тому, каже експерт.

За словами міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, закон, який запровадить відеофіксацію порушень правил дорожнього руху на дорогах, Верховна Рада має ухвалити у грудні.

«Чотири тисячі камер, які буде поставлено в усій країні за півтора року після ухвалення закону у Верховній Раді, сподіваюся, в грудні, зумовить зниження спочатку на 30 відсотків, потім – на 50 відсотків аварійності та смертності», – зазначив урядовець.

Ще одним каменем спотикання на шляху приведення швидкісного режиму в українських містах у відповідність до європейських норм є, як їх іронічно називають експерти, «бонусні» 20 кілометрів на годину. Перевищення граничної швидкості не має для водія жодних наслідків окрім усного попередження, якщо воно не було більшим за цей показник.

Комплексні рішення

На думку Тараса Гука, рано чи пізно вдасться домогтися й запровадження автоматичної системи фіксації порушень швидкісного режиму, враховуючи бажання уряду працювати над цією темою та тиск громадськості. Але поки усіх цих змін не буде, зменшення максимально дозволеної швидкості на 10 кілометрів на годину не матиме значного ефекту, переконаний експерт.

Утім, зменшити смертність та травматизм, одночасно змусивши водіїв дотримуватися правил, можна і за допомогою інфраструктурних рішень, впевнений Мельничук.

«Звуження дорожніх смуг, будівництво так званих острівців безпеки, повороти із меншим радіусом – усі ці прості засоби змусять водіїв знижувати швидкість у місті без необхідності їх штрафувати», – зазначає він.


Джерело: Deutsche Welle

Останні новини за категоріям(и): Влада, Громади,

Чому на Чернігівщині йдуть до громадських рад та чи мають вони реальний вплив

Як працює громадськість під час жорстких карантинних обмежень? Як забезпечується комунікація громадськості, ЗМІ та влади? Як громадськість сприймає новації законодавства, які регулюють діяльності Громадських рад? Про це та багато іншого представники інститутів громадянського суспільства та журналісти говорили 27 серпня на…

Новий опалювальний сезон: жителі Чернігівщини будуть з теплом та гарячою водою

Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу», прийнятий Парламентом 14 липня. Асоціація міст України вітає підписання Президентом Закону, який допоможе подолати кризу комунальної теплоенергетики та сприятиме…

Автомати – загальнодоступні розваги в онлайн казино

Дозвілля можна проводити по-різному і все більше користувачів інтернету намагаються урізноманітнити його, користуючись ігровими автоматами. Їх чимало, а в каталозі клубу Лавина завжди можна вибрати кілька варіантів з декількох сотень. Відеослоти стають більш привабливими в порівнянні зі стандартними однорукими бандитами….

Де вакцинуватись у громадах цими вихідними

У зв’язку з тим, що наближаються святкові вихідні, у Чернігівській області дещо змінений графік роботи центрів вакцинації. Управління охорони здоров’я ОДА надало узагальнений графік їх роботи. Всі охочі щепитися можуть ознайомитися з інформацією та обрати для себе зручний центр вакцинації….

Ставки на спорт в БК Mostbet: точная инструкция и способы вывода выигрышей

БК Мостбет: как делать ставки на спорт новичкам

Беттинг на официальном сайте БК Mostbet принесет не только море незабываемых впечатлений. Если вы решили зарабатывать деньги на прогнозах, одного желания недостаточно – важно придерживаться правил, которые помогут делать ставки на спорт Mostbet с максимальной выгодой. Изучив представленное ниже руководство, вы сможете понять ключевые моменты игрового…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: