Новини

Чернігів доводить: особливі освітні потреби – не вирок

«Я свідомо не відправила сина до спеціалізованого закладу. Можливо, там краще, більше фахівців у розрахунку на одну дитину. Однак, у загальноосвітній школі «не акваріумні умови». Там суспільство, у якому дитині далі жити. До того ж віднедавна навчання учня з ООП у звичайній школі стало не просто можливим, а й ефективним»,- ділиться мама шестикласника, що має розлад аутичного спектру Марина Постоляко.

Кирило – учень Чернігівської загальноосвітньої школи №30. Заклад активно впроваджує інклюзивну освіту. Хлопчик навчається тут з першого класу.

– Ми перші в місті взялися за інклюзію. Працюємо з цим напрямом 8 років (перший учень уже восьмикласник). Наразі в закладі 6 інклюзивних класів. До цього мали спеціалізовані класи. Кадрами та базою забезпечені повністю. Зараз навіть маємо вибір фахівців. На одну вакансію асистента вчителя цьогоріч подалося 18 охочих. Тож вибір був зроблений на користь того, хто має вузьку спеціальність «Дифектолог». На щастя, асистент відтепер має не пів а повну ставку. Відтак перебуває з дитиною 6 уроків на день. Думаю, ще популярнішою ця професія стала б, якби асистента атестували як вчителя», – коментує директор школи №30 Юрій Доман. – У перший рік роботи інклюзивного класу звичайно були побоювання і в учителів, і в батьків. Втім багато залежить саме від асистента. Його завдання налагодити контакт з усіма, а головне – ввійти в довіру до дитини. Із кількарічних спостережень: діти не виділяють учня з ООП. Він для них – свій.

Мама Кирила зауважує, що завдяки навчанню у загальноосвітній школі хлопчик стає більш соціалізованим.

Пані Марина і поза школою старається займатися з сином за різними методиками. Разом з іншими батьками особливих дітей вивчає досвід США та країн ЄС. Єдине, про що шкодує мама, що не має можливості наживо побачити ті практики: 

«Україна зробила значний крок вперед та назустріч особливим дітям. На жаль, наприклад до Ізраїлю, нам ще далеко, але ми на правильному шляху».

Втім, найголовніше на переконання батьків та фахівців, Українаперестала ховати особливих дітей від світу, а навпаки відкрила його їм.

Наразі лише в Чернігові у поточному навчальному році інклюзивну освіту надають 59 інклюзивних класів, у яких навчаються 100 дітей з особливими освітніми потребами. Найбільше інклюзивних класів – 14 – у ЗОШ №30.

З 1 вересня 2019 року відкрито інклюзивні класи у школах №6, 13, 35.

Варто зазначити, що Україна стала на цей шлях давно, однак активно ним рухатися почала лише останні чотири роки.

Адже Угода про асоціацію Україна – ЄС одним з пунктів передбачає зобов’язання про надання рівного доступу до освіти. До того ж це складова принципу дотримання прав людини.

У документі зазначено про необхідність «сприяння інтеграції молодих людей у суспільство в цілому», що і є основною метою впровадження інклюзивної освіти.

Джерело: Час Чернігівський

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Влада,

Рік після початку епідемії: як вакцинація допоможе подолати covid-19 на Чернігівщині

Рік тому, на початку березня 2020 року в Україні виявили перший випадок інфікування коронавірусом SARS-CoV-2. За цей рік перехворіло близько 1 млн 360 тис. людей. Новий етап битви з хворобою стартував із 24 лютого – цього стартувала кампанія з вакцинації….

Галузь картоплярства отримає державну допомогу

Комітет Комітет Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики підтримав ініціативи для розвитку картоплярства. У 2021 році галузь може розраховувати на 60 млн грн. державної допомоги. Про це повідомив заступник голови Комітету, депутат фракції «Слуга Народу» Павло Халімон….

Парламент вдосконалює інститут старост: що зміниться

Верховна Рада у першому читанні ухвалила законопроєкт №4535, який продовжує реформу інституту старост і вдосконалює його роботу. За – 273 народні депутати. Зокрема, законопроєктом передбачається: Обов’язкові публічні консультації. Голова громади має обговорювати кандидатури на посаду старости з громадою.  Ліквідується обов’язковість…

Об’єдналися чи дистанціювалися: як під час пандемії влада області інформує та комунікує з громадськістю

Писали релізи «на відчіпного» чи вибудовували ефективну стратегію інформування у час, коли це є одним з мечів боротьби з пандемією covid-19: ГО «Разом до громадянського суспільства» береться дослідити рівень комунікації Чернігівської ОДА, Ніжинської, Прилуцької, Корюківської, Менської та Борзнянської міської ради…

Громади Чернігівщини отримають більше коштів додаткової дотації на освіту та медицину

Цього року Кабмін виділив для Чернігівської області 185,9 мільйонів гривень додаткової дотації на освіту та медицину. За наполяганням депутатського корпусу Чернігівської обласної ради ці кошти будуть розподілені із врахуванням потреб територіальних громад області. «Під час консультацій з Чернігівською ОДА нам…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: