Новини

Як дізнатись все про джерела доходів місцевих бюджетів

Система доходів місцевих бюджетів України побудована з урахуванням необхідності забезпечення державного та місцевих бюджетів відповідними ресурсами для виконання своїх видаткових повноважень.

З урахуванням принципу субсидіарності, фінансування видатків здійснюється з відповідних обласних чи районних бюджетів або з бюджетів місцевого самоврядування (міських, об’єднаних територіальних громад, селищних, сільських).

Зважаючи на це, за кожним рівнем бюджету закріплені джерела доходів, які розподіляються на ті, що повністю надходять до відповідних бюджетів та ті, які зараховуються до державного та місцевих бюджетів відповідно до встановлених нормативів.

Бюджетним кодексом України визначено, що доходи бюджету – це податкові, неподаткові та інші надходження на безповоротній основі, справляння яких передбачено законодавством України (включаючи трансферти, плату за надання адміністративних послуг, власні надходження бюджетних установ).

Доходи бюджету класифікуються за такими розділами:

  • податкові надходження;
  • неподаткові надходження;
  • доходи від операцій з капіталом;
  • трансферти.

Податковими надходженнями визнаються встановлені законами України про оподаткування загальнодержавні податки і збори та місцеві податки і збори.

Неподатковими надходженнями визнаються:

  1. доходи від власності та підприємницької діяльності;
  2. адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності;
  3. інші неподаткові надходження.

Доходи від операцій з капіталом – це доходи від продажу капітальних активів (основних фондів, державних запасів і резервів, землі).

Трансферти – кошти, одержані від інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших держав або міжнародних організацій на безоплатній та безповоротній основі. Склад доходів державного бюджету визначено статтею 29 Бюджетного кодексу Україні.

Окремі особливості справляння та зарахування певних видів доходів також можуть визначатися законом про Державний бюджет на відповідний рік.

Склад доходів різних рівнів місцевих бюджетів та нормативи зарахування доходів до відповідних бюджетів визначаються Бюджетним кодексом:

  • стаття 64 – доходи загального фонду бюджету міста Києва, бюджетів міст обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад;
  • стаття 66 – доходи загального фонду обласних бюджетів; стаття 69 – доходи загального фонду бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів;
  • стаття 69-1 – надходження спеціального фонду місцевих бюджетів;
  • стаття 71 – бюджет розвитку місцевих бюджетів.

Види міжбюджетних трансфертів визначені у статтях 96 та 97 Бюджетного кодексу.

Напрями та особливості використання окремих видів субвенцій встановлені статтями 102-105 Бюджетного кодексу.

З урахуванням змін, які набули чинності у 2018 році, експертами Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та SKL International) підготовлено інформаційно-методичні матеріали «Джерела доходів місцевих бюджетів (2018 рік)».


Джерело: Децентралізація влади

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Влада,

Кошти для перших ОТГ Чернігівщини: на що були витрачені

10 жовтня представники громадської організації «Громадський центр «ЧАС» презентували результати проекту «Оцінка ефективності використання коштів субвенції на розвиток інфраструктури ОТГ за 2016-2018рр». Реформа з децентралізації влади по праву вважається однією з самих успішних в Україні. Децентралізація дає значно ширші можливості…

Громади хочуть зберегти акциз за пальне у своїх бюджетах

4 жовтня у Верховній Раді України група народних депутатів на чолі з Зіновієм Андрійовичем зареєструвала розроблений Асоціацією міст України проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні пального та…

Представники ОТГ нардепам: “Об’єднані громади не старці, і не повинні випрошувати гроші”

Минулого тижня в Чернігівській обласній раді відбувся діалог між народними депутатами України від Чернігівщини та представниками місцевого самоврядування. Захід ініціювали новообрані народні депутати України від Чернігівщини Антон Поляков, Олег Семінський, Максим Зуєв, Валерій Зуб та Сергйя Гривко, які цього тижня…

Обласна рада більше не ухвалюватиме питань щодо об’єднань громад?

Уряд пропонує спростити процедури затвердження перспективних планів формування територій громад регіонів, виключивши необхідність схвалення цих документів обласними радами. Проект відповідних змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», які підготовлені Мінрегіоном, Уряд схвалив 25 вересня 2019 року. Необхідність таких змін обумовлено складністю…

Пайова участь ще рік поповнюватиме бюджети громад Чернігівщини

Вагомий фінансовий ресурс для місцевих бюджетів – пайові внески – вдалося зберегти. Так, 20 вересня Верховна Рада проголосувала за законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» (№1059 від 29.08.2019 р.) з тими…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: