Новини

Старт медичної реформи. Яким він є для медичних працівників та жителів Куликівської ОТГ

З 1 січня 2018 року в Україні стартувала реформа медицини. Які зміни в зв’язку з цим чекають на нас? Чи готові медичні працівники та медичні заклади Куликівщини до роботи в нових умовах? Ці та інші питання обговорювалися учасниками «круглого столу», який відбувся 4 січня в актовій залі Куликівської центральної районної лікарні.

Участь в заході взяли лікарі Куликівського центру первинної медико-соціальної допомоги та лікарі ЦРЛ, депутати Куликівської селищної ради, члени виконавчого комітету селищної ради, Куликівський селищний голова Наталія Халімон, заступник голови райдержадміністрації Олена Баглай та заступник голови районної ради Юрій Крепосний.

З ключовими етапами реформи присутніх ознайомила головний лікар Куликівської ЦРЛ Оксана Хорошок. Оксана Степанівна озвучила основні терміни реформи:

  • І квартал 2018 року: початок підготовчого періоду: автономізація закладів первинної медичної допомоги.
  • ІІ квартал 2018 року: старт приписної кампанії; запуск Національної служби здоров’я України.
  • ІІІ квартал 2018 року: початок укладання договорів автономних закладів ПМД з НСЗУ; початок фінансування закладів ПМД за новою моделлю.
  • IV кавартал 2018 року: друге і третє «вікно можливостей» для закладів ПМД укласти контракт з НСЗУ.
  • Початок і кінець ІV кварталу: початок реформи на вторинному рівні (спеціалізована допомога)

 

Що таке автономізація?

Основна задача на перше півріччя 2018 — реорганізувати заклади ПМД з бюджетних установ на комунальні некомерційні підприємства. Іншими словами — автономізуватися. Це обов’язкова умова, оскільки тільки медичні заклади у статусі комунальних некомерційних підприємств зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.

Комунальні некомерційні підприємства є неприбутковими, тобто метою їх діяльності є не отримання прибутку, а надання послуг з охорони здоров’я населенню.

Перший квартал 2018 року — час для місцевої влади та медичних закладів первинної ланки на підготовку до впровадження нової моделі фінансування та нових стандартів надання послуг.

Депутати Верховної Ради України вирішили на перехідний період (2018-2019 роки) залишити обидві системи фінансування — медичну субвенцію і прямі виплати за договорами з НСЗУ. Тому до початку прямих виплат з Державного бюджету за договорами з НСЗУ заклади первинної ланки (в тому числі автономізовані) будуть фінансуватися за рахунок медичної субвенції, як і раніше.

Заклади, які не автономізуються та не укладуть договори з НСЗУ, будуть до кінця 2018 року фінансуватися за рахунок медичної субвенції. Відповідно заробітні плати лікарів будуть прив’язані до тарифної сітки.

Медичні заклади зможуть приєднуватися до реформи тільки групами — тобто одразу весь район, місто або ОТГ. Це зумовлено тим, що субвенція виплачується на бюджет, і відповідно може бути скасована повністю для цього бюджету, а не окремого закладу.

Отже, для приєднання до реформи всі заклади охорони здоров’я, які фінансуються з бюджту району, міста або ОТГ мають бути автономізовані, підключені до електронної системи охорони здоров’я і відповідати Табелю оснащення для надання ПМД.

Приватні практики первинної допомоги (лікарі-ФОП та приватні заклади) можуть укласти договір та розпочати роботу з НСЗУ в будь-який момент з моменту запуску роботи Служби.

 

 

Створення Національної служби здоров’я

Протягом першого кварталу 2018 року буде створюватися Національна служба здоров’я України – центральний орган виконавчої влади, що реалізовуватиме державну політику у сфері державних фінансових гарантії медичного обслуговування населення. НСЗУ — це національний страховик (оператор), який укладатиме договори із надавачами медичної допомоги, за якими закуповуватиме у них послуги з медичного обслуговування населення.

НСЗУ не володітиме коштами, які виділяються з держбюджету на оплату послуг медичного обслуговування населення. Гроші зберігатимуться на казначейських рахунках. НСЗУ контролюватиме дотримання умов договору. Якщо йдеться про лікарську помилку, то тут контроль залишається за МОЗ.

 

Старт підписання Декларацій про вибір лікаря

У другому кварталі 2018 року стартує кампанія з вибору лікаря з надання первинної допомоги, під час якої пацієнти підписуватимуть декларації з обраними лікарями. Лікарем з надання первинної допомоги може бути лікар загальної практики — сімейний лікар, педіатр або терапевт. Пацієнт може обрати для себе будь-якого лікаря, незалежно від місця реєстрації чи проживання. Декларація про вибір лікаря первинної допомоги повідомляє державу, що конкретний лікар буде отримувати гроші за ведення конкретного пацієнта.

До початку кампанії з вибору лікаря підписання Декларацій про вибір лікаря відбувається у пілотному режимі. Це зроблено для того, щоб лікарі мали час навчитися користуватися функціоналом МІС, а також для тестування центрального компонента електронної системи охорони здоров’я.

 

Перші прямі виплати від НСЗУ

У другому кварталі 2018 року починає роботу Національна служба здоров’я України. Перші заклади охорони здоров’я у статусі некомерційних комунальних підприємств підпишуть договори з НСЗУ. З цього часу ці медзаклади первинної допомоги почнуть отримувати прямі виплати за надані послуги.

Заклади, що до цього часу не встигнуть пройти процедуру автономізації або все ще чекатимуть, поки інші заклади їхнього міста, району чи ОТГ завершать цей процес, будуть і далі фінансуватися за рахунок медичної субвенції.

У цей же час буде розпочата робота з підготовки переходу закладів спеціалізованого і стаціонарного лікування на нову модель фінансування.

Початок і кінець четвертого кварталу 2018 року — це друге і третє «вікно можливостей» для закладів первинної допомоги укласти контракт з Національною службою здоров’я та перейти на з субвенції на прямі виплати за пацієнтів.

 

 

Головні задачі на 2018 рік

Комунальному закладу первинної допомоги

  1. Реорганізуватися у некомерційне комунальне підприємство
  2.  Забезпечити комп’ютеризацію, обрати МІС та підключитися до електронної системи охорони здоров’я, отримати електронні цифрові підписи для закладу та лікарів
  3. Привести матеріально-технічне забезпечення закладу у відповідність до Табелю технічного оснащення
  4. Почати активне інформування та підписання з пацієнтами Декларацій про вибір лікаря первинної допомоги
  5. Укласти договір з Національною службою здоров’я України

Місцевій владі

  1. Ухвалити рішення, необхідні для адміністративної та господарської автономії закладів охорони здоров’я. Статути новостворенний комунальних некомерційних підприємств мають дозволяти цим закладам самостійно вирішувати питання штатного розпису та розмірів заробітних плат. Це дозволить підвищити заробітну плату медикам на первинній ланці після входження в реформу.
  2. Комп’ютеризувати та обладнати медичні заклади, які є майном громади.
  3. На рівні місцевого бюджету запускати місцеві програми з охорони здоров’я для населення. Адже реформа створює в регіонах прошарок підприємств, яким можна дати конкретне замовлення, і його виконають.

14 листопада Верховна Рада ухвалила законопроект №7117 про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості.

Законопроектом передбачено реалізацію заходів з удосконалення мережі закладів охорони здоров’я та їх матеріально-технічної бази через державні цільові програми та субвенції місцевим бюджетам. В бюджеті 2017 року передбачено 4 млрд грн, а в бюджеті 2018 року — ще 1 млрд грн на забезпечення цих заходів шляхом надання субвенцій місцевим бюджетам.

На що можуть бути спрямовані ці кошти:

  • будівництво, реконструкція, капітальний ремонт комунальних закладів охорони здоров’я;
  • придбання медичного обладнання, устаткування та засобів відповідно до табелю матеріально-технічного оснащення;
  • транспортна та телекомунікаційна інфраструктура, в т.ч.: інтернет, комп’ютери, програми (телемедицина);
  • службове житло (будівництво, придбання), службовий автотранспорт (в т.ч. для обслуговування мешканців віддалених населених пунктів.

Своє бачення з приводу шляхів реалізації медичної реформи озвучили лікарі Центру первинної медико-санітарної допомоги Орест Чулій, Максим Момот, Ольга Цуприк та лікарі центральної районної лікарні Володимир Запорожець і Сергій Хорошок, а також заступник голови райдержадміністрації Олена Баглай, заступник голови районної ради Юрій Крепосний та Куликівський селищний голова Наталія Халімон.

Учасники «круглого столу» в обговоренні зійшлися на тому, що медична реформа на часі, реформуватися потрібно, але робити все необхідно покроково та виважено, враховуючи наявну базу медичних закладів, кількість і потреби жителів населених пунктів Куликівщини. Для цього медична галузь, поряд із державним фінансуванням, безперечно потребуватиме підтримки бюджету ОТГ.


Джерело: сайт Куликівської ОТГ

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Куликівська,

Як виконуються бюджети громад Чернігівщини за 9 місяців 2018 року

Експерти Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні дослідили показники фінансової діяльності об’єднаних територіальних громад за 9 місяців 2018 року. В ході моніторингу всі 665 громад розподіли на чотири групи в залежності від чисельності населення. Також до теми:

У Куликівці запровадять роздільний збір сміття

Днями перелік придбань Куликівської об’єднаної громади поповнили 10 нових контейнерів для побутових відходів. Це результат реалізаці  проекту “Створення сприятливих умов для розвитку КП “Куликівське ВУЖКГ”, що фінансується з Державного фонду регіонального розвитку. Також до теми:

Куликівська ОТГ поповнила парк техніки

Минулого тижня у Куликівку доправили новий відвал до трактора МТЗ 81.23 (Беларус), який було придбано наприкінці серпня цього року за кошти державної субвенції. Також до теми:

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: