Насиченою святковою програмою на міському пляжі порадували жителей Менської ОТГ і гостей організатори свята. Було де порозважатися дітлахам, порадувала любителів прекрасного виставка оригінальних виробів місцевих майстрів, спортсменів – різноманітні змагання, меломанів – виступи рок-гуртів. Для усіх гостей свята, безперечно, сюрпризами…
У Мені створили центр для дітей з особливими потребами

Рішенням районної ради на базі міської школи ім. Т. Г. Шевченка створено інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ). Про роботу нової комунальної установи розповідає її керівник Ольга Скосир.
– Ольго Олександрівно, чим займатиметься новостворений центр?
– Його фахівці забезпечуватимуть права дітей з особливими освітніми потребами від двох до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. У центрі проводитимуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку цих діток, надаватимуть їм психологічну і педагогічну допомогу, сприятимуть розвитку їх особистості.
– Невже у нашому районі стільки дітей з особливими потребами, що цілу установу мусили створювати?
– На початок цього навчального року на Менщині налічувалося 1565 дітей з особливостями психофізичного розвитку. На явні порушення інтелектуального розвитку, розлади аутичного спектру, синдром Дауна, затримка психічного розвитку, дитячий церебральний параліч, порушення мовлення, зору, слуху та інші захворювання. А це складає 38% від загальної кількості дітей віком до 18 років, які про живають у районі, 153 із них – діти-інваліди.
– Статистика сумна. А раніше якась допомога цим дітям надавалася?
– На даний час у дошкільних навчальних закладах Мени вже функціонують три спеціальні групи компенсуючого типу: дві – для дітей з порушеннями мовлення, ще одна – для дітей з порушеннями зору. В школах району за станом здоров’я 14 учнів здобувають освіту за індивідуальною формою навчання, четверо навчаються в інклюзивних класах.
– Що таке інклюзивний клас?
– Це звичайний шкільний клас, куди включена дитина з особливими освітніми потребами. Вона навчається за спеціальною або загальною програмою, але без відриву від батьків, дому, дитячого шкільного колективу, суспільства. У майбутньому мережа інклюзивних класів буде значно розширена.
– Завдання центру специфічні, робота досить складна. Не боїтеся, що не впораєтесь?
– Маю вищу освіту, закінчила Сумський державний педагогічний університет за спеціальністю «Дефектологія». До нового призначення 11 років працювала завідувачем районної психолого-медико-педагогічної консультації. Тож ця справа для мене не нова.
– Яких змін очікувати громаді після створення центру?
– На базі нашого ІРЦ буде надаватися не тільки фахова оцінка розвитку дитини, але і проводитимуться заняття зі штатними вчителями логопедом і дефектологом, практичним психологом. Фахівці надаватимуть корекційні послуги тільки на базі інклюзивно-ресурсного центру. У планах створення сучасної медіатеки, де буде облаштована бібліотека, куточок для занять із психологом, корекційно-розвиткових занять, розваг та роботи за комп’ютером. Також наступного року наші фахівці відвідають усі навчальні заклади та дитсадки об’єднаної громади, щоб якісно вивчити ситуацію, проведуть бесіди і консультації з педагогами, вихователями, батьками.
– І коли ІРЦ почне повноцінно функціонувати?
– Процес реєстрації центру вже завершено, він розміщується у будівлі, де навчаються початкові класи міської школи ім. Т.Г. Шевченка, за адресою: вул. Чернігівський шлях, 11.
Поки що маємо один кабінет, але у перспективі ще кілька. Найближчим часом буде оголошено конкурс на посади спеціалістів. Десь із грудня плануємо розпочати повноцінну роботу.
Джерело: тижневик «Наше Слово» від 11 листопада 2017 року, автор: Анатолій Фурман