Новини

Чому частина виборців не вірить у реформу ОТГ? Експертна думка

Чому явка на виборах в ОТГ невисока, чим реформа загрожує місцевим чиновникам та агрофірама – у блозі Олени Кононенко, експерта із аграрних питань, науковий співробітник Інституту аграрної економіки.

Вибори, і вся децентралізація, для більшості членів громад протікають в паралельній невидимій реальності. Сільські жителі, особливо літніх, майже нічого не знають ані про ОТГ, ні про вибори.

Інформаційна ізоляція має свої причини, серед яких є очевидні. Преса для більшості селян стала недоступною по грошах. Центральні телеканали зосереджені на столичному політичному житті, уникаючи “нудних” тем глибинки. Агітатори приходять до сільських пенсіонерів у кращому разі перед самими виборами.

У результаті, висока явка на виборах в ОТГ досягається “підвезенням виборців возами й віслюками”. Це якщо знайдуться спонсори підвезення.

Менш очевидна причина непоінформованості виборців — суперечливе ставлення до ОТГ і загалом децентралізації місцевих, як нині кажуть, “еліт”.

  1.  Почнемо з найвпливовішого замовника політичної музики — державної влади з її представництвами на місцях у вигляді обласних та районних адміністрацій. Із центральних трибун заявляють про пріоритетність децентралізації, з нею пов’язують рух до європейських моделей устрою держави. Однак на місцях представники виконавчої влади дуже насторожені щодо реформи. Створення ОТГ підкошує чиновникам контроль над грошовими потоками, землями тощо. Крім прямих “збитків” корупціонери втрачають так званий адміністративний ресурс — важелі впливу на громади. Це загрожує електоральними втратами на виборах і подальшому сидінню в теплих кріслах.
  2. Наступний впливовий гравець — агрохолдинги, які в значній мірі контролюють економічне і політичне життя громад. Для них поява адміністративних новоутворень теж — зайвий клопіт. Великі аграрні підприємства вже наражаються на неприємності з ОТГ. Наприклад, у Шишацькому районі Полтавщини голова новоствореної громади пішла на відкритий конфлікт із менеджерами одного з найбільших виробників олії. Заявила: “Забирайте набудовані вами церкви, дайте нам живі гроші в бюджет, які ви зараз платите в Києві”.
  3. Зміна адміністративного ландшафту — неприємний сюрприз і для народних депутатів-мажоритарників. Ще одному центру сили у регіонах, а з ними і великим політичним проектам.
  4. Старі керівники сільрад, чиновництво, яке пасеться на дерибані землі, рейдерські угрупування — багато різних сил, для яких ОТГ таять загрозу.

Втім, є винятки, коли навколо ОТГ створюється певний консенсус. Особливо якщо йдеться про потенційно багаті громади. Тоді різні групи ведуть боротьбу за вплив у майбутніх радах та посади голів, втягуючи в неї місцеве населення.

У більшості ж створення ОТГ є результатом надзусиль окремих людей. Часто вони ледве усвідомлюють, що стають на довгий і виснажливий путь. Тим більше — не маючи належної підтримки з інформуванням виборців.

Як наслідок, селяни не розуміють сенсу в ОТГ. Уникають участі в громадському житті за логікою “щоб не було гірше”. Так децентралізація з виборами стають в ряд інших реформ, які влада проводить без роз’яснення, відповідно й схвалення громадянами.


Джерело: Лівий берег

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Вибори, Влада,

В Уряді прозвітували: затвердили перспективні плани всіх громад

27 травня Уряд затвердив перспективні плани формування територій громад Одеської, Запорізької та Львівської областей. Таким чином в Україні затверджено усі 24 перспективних плани формування територій громад областей, а отже країна фактично отримала модель нового адміністративно-територіального устрою на базовому рівні. «Децентралізація…

Фінальна карта об’єднаних громад області. ФОТО

Сьогодні на сайті Кабінету міністрів України оприлюднили документ про затвердження перспективного плану формування територій громад Чернігівської області. Його прийняли ще 13 травня. На Чернігівщині замість 22 районів буде 57 об’єднаних громад. Саме така кількість ОТГ передбачена затвердженим Урядом Перспективним планом формування територій громад…

Фінал першого етапу реформи децентралізації: 57 ОТГ замість 22-х районів

На Чернігівщині буде 57 об’єднаних територіальних громад (замість 22 районів). Такий територіально-адміністративний устрій області передбачений перспективним планом формування територій громад Чернігівщини, що затвердив Уряд 13 травня. Тож територія області буде стовідсотково покрита об’єднаними територіальними громадами. Відповідно, на рівень громад передаються…

У Чернігівській області буде 57 ОТГ замість 22 районів

Перспективним планом формування територій громад Чернігівської області, який учора, 13 травня затверджено Урядом, передбачається утворення на Чернігівщині 57 ОТГ. Тобто буде повністю змінено адміністративно-територіальний устрій – замість 22 нині діючих районів територія області буде стовідсотково покрита об’єднаними територіальними громадами. Всі послуги –…

У Мінрегіоні підготували проект законодавчого акту про нові райони

Непрості експертні дискусії навколо підготовки законодавчого акту про реформування субрегіонального (районного рівня) тривають. Нарешті Мінрегіон спільно з експертами виходить на чіткий, зрозумілий та непереобтяжений текст, який встановлює перелік і склад нових районів. Про це сказав заступник Міністра розвитку громад і…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: