Новини

Чому потрібен нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування: у Мінрегіоні назвали 5 причин

Директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Мінрегіону Сергій Шаршов розповів, чому виникла необхідність розробки Міністерством законопроекту, який покликаний унормувати питання здійснення державного контролю (нагляду) за законністю рішень органів місцевого самоврядування (ОМС).

Під час експертного обговорення в Українському кризовому медіа центрі на тему: «Нагляд за рішеннями органів місцевого самоврядування – питання національної безпеки» він виокремив 5 основних причин встановлення такого нагляду:

1. Реалізація Конституції України. Стаття 144 Основного закону говорить зокрема про те, що рішення ОМС з мотивів їх невідповідності Конституції та законам зупиняються в установленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. Але чіткої процедури наразі не існує.

2. Заповнення законодавчої прогалини, яка виникла внаслідок позбавлення у 2015 році Прокуратури функцій загального нагляду за законністю рішень ОМС.

3. Реалізація Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, а також програмних документів Уряду, Президента та Верховної Ради України, де чітко виписано, що має відбутися переформатування місцевих органів виконавчої влади в органи префектурного типу.

«На цьому хочу зупинитися окремо. Ще декілька років тому безліч експертів критикували пропозицію щодо створення спроможних громад шляхом об’єднання сільських та селищних рад. Говорили, що неможливо наділяти такі об’єднання додатковими повноваженнями і ресурсами без внесення змін до Конституції. Але створені громади за рік свого існування довели, що критики помилялися. Те саме ми спостерігаємо зараз, коли намагаємося врегулювати питання державного нагляду за рішеннями органів місцевого самоврядування. Без змін до Конституції ми починаємо розвивати контрольно-наглядові функції місцевих державних адміністрацій, поступово перетворюючи їх в органи префектурного типу. Але це ніяк не означає, що ми відмовляємося від необхідності конституційних змін в подальшому», – зазначив Сергій Шаршов.

4. Європейський досвід, який свідчить про те, що із збільшенням повноважень та ресурсів органів місцевого самоврядування, виникає необхідність одночасного посилення контролю з боку держави щодо законності прийнятих ОМС рішень. Досвід країн, які йшли шляхом реформи місцевого самоврядування, свідчить, що такий нагляд убезпечує громади від багатьох помилок в ході децентралізації.

5. Забезпечення територіальної цілісності держави. Маємо негативний досвід рішень місцевих рад навесні 2014 року, а також деякі сьогоднішні рішення ОМС, які спрямовані на руйнування системи державного управління. В умовах зовнішньої агресії це може призвести до відходу від децентралізації та переходу до федералізації, що нав’язується нам ззовні.

«Запропонований законопроект дозволить органам державної влади своєчасно зупиняти рішення ОМС, які встановлюють загрозу територіальної цілісності та конституційного ладу в Україні», – вважає Сергій Шаршов.

Він також наголосив, що законопроект, який подано на розгляд Уряду, це продукт спільної роботи центральних органів виконавчої влади, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, вітчизняних та міжнародних експертів, місцевих державних адміністрацій та інших заінтересованих сторін, які брали участь у цьому процесі.


Джерело: Децентралізація влади

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Влада,

Ризикнути і стати першим: історія одного естонсько-українського проекту

Під час минулої передвиборчої кампанії багато говорилося про потребу швидшого розвитку української економіки. Однією з «чарівних паличок» для цього називають прихід іноземних інвесторів. Однією з проблем – складний загальний інвестиційний клімат в Україні. Відповідно, багато залежить від «мікро умов» у…

За державні гроші допомогти місцевому підприємництву: місія здійсненна

«Так, на свій проект ми отримали 5 мільйонів гривень від держави», –досить скромно, але з нотками гордості в голосі, каже керівник Агенції регіонального розвитку Чернігівської області (далі – АРР) Сергій Хоботня. Сама ж Агенція створена лише два роки тому, втім…

Чернігівщина тримається у лідерах децентралізації

Чернігівська область зберігає другу позицію у всеукраїнському рейтингу за результатами моніторингу процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування. Нагадаємо, такий моніторинг щомісячно здійснює Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Так, Чернігівщина – перша за кількістю районів, на території…

Як громади використовують субвенцію – слідкують чиновники ОДА

Як триває освоєння коштів державної субвенції на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад, проаналізували вчора, 31 липня, під час наради під головуванням виконувачки обов’язків голови Чернігівської ОДА Наталії Романової. Спілкувались у режимі відеозв’язку. Представники об’єднаних територіальних громад прозвітували про стан реалізації…

Фабрика «ЕЛЕГАНТ»: як і чому європейські бренди відшивають на чернігівському підприємстві

– Європейські компанії прагнуть якості продукції: щоб увесь процес виробництва був організований відповідно до світових стандартів. І немало важливо – політична та економічна стабільність у країні-партнері. Втім, основний внутрішній чинник успіху будь-якого підприємства – колектив, – пояснює керівниця чернігівської швейної…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: