Тупичівська громада перебувала в окупації і постраждала від загарбників. Попри наближеність до кордону у селі не бояться розвиватися. Ще до війни закупили обладнання для створення швейного виробництва, яке покликане вирішити відразу кілька проблем – з безробіттям та наданням побутових послуг….
Аграрний реєстр: можливість для громад області

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, спільно з Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування «Всеукраїнська асоціація громад» у координації з уповноваженим Президента із земельних питань за підтримки проєкту Світового Банку та ЄС «Підтримка прозорого управління земельними ресурсами в Україні» розпочинають другу фазу пілотного впровадження Державного аграрного реєстру (далі – ДАР).
ДАР – це автоматизована інформаційна система збирання, обліку, накопичення, оброблення та надання інформації про виробників сільськогосподарської продукції, з метою реалізації державної аграрної політики, зокрема в частині надання державної підтримки виробникам сільськогосподарської продукції.
Реалізація другої фази передбачає відбір та залучення об’єднаних територіальних громад до процесу реєстрації аграріїв у ДАР на їхній території. У рамках другої фази пілоту відібраним ОТГ буде надано інформаційні матеріали та проведено тренінги щодо користування реєстром, а також буде забезпечено щоденну підтримку протягом чотирьох тижнів періоду впровадження пілоту.
Обов’язковими критеріями при відборі ОТГ є:
- наявність персоналу (мінімум 2 особи), який виконуватиме роль ОТГ у рамках пілоту і безпосередньо здійснюватиме комунікацію з адміністраторами пілоту та реєстрацію аграріїв;
- перспективи розвитку дрібних та середніх фермерських господарств;
- наявність комп’ютера*, що приєднаний до мережі Інтернет, який може використовуватися регулярно задля реєстрації в реєстрі.
ОТГ, які візьмуть участь у пілоті, матимуть такі переваги:
- отримання відомостей про кількість, тип, площу в обробітку та інші характеристики сільськогосподарських виробників на території ОТГ;
- інформування ОТГ та аграріїв на їхній території про програми державної підтримки;
- регулярні звіти протягом пілотного періоду щодо стану земельних відносин на території ОТГ;
- отримання консультаційної допомоги щодо виправлення помилок у відомостях про земельні ділянки у користуванні аграріїв.
Роль ОТГ у рамках пілоту:
- поширювати інформацію про ДАР серед аграріїв та залучати їх до реєстрації;
- надавати консультації щодо функціонування ДАР та процесу реєстрації;
- допомагати здійснювати реєстрацію та перед-реєстраційні дії для аграріїв;
- надавати проєкту зворотній зв’язок щодо впровадження пілоту у вигляді пропозицій, рекомендацій, звітів, побажань аграріїв, тощо.
ОТГ, охочі взяти участь у пілоті, можуть подати відповідну заяву перейшовши за посиланням: https://form.jotform.com/201003603658950
Заяви приймаються до 29 квітня (включно).