Новини

Реформа «Укрпошти» на Чернігівщині: спершу протестували, зараз – дякують!

«Як у вас все красиво стало!» – так оцінюють оновлене відділення Укрпошти у селі Чемер на Чернігівщині місцеві жителі. До оновлено розкладу роботи звикли швидко. Зручності оцінили. Сплачують тут за газ та електрику, замовляють доставку товару.

Відділення Укрпошти у Чемері – типове для області. Більше 1400 жителів обслуговує пересувне відділення №90. Авто навідується до села тричі на тиждень. У самому ж Чемері людей приймають у відремонтованому відділенні у центрі села. Тут замінили вікна, завезли нові меблі, оновили систему обігріву.

Листонош у Чемері троє. Приймають кореспонденцію, платежі щодня з 9 до 12, крім неділі та понеділка. Далі йдуть по селу розносити кореспонденцію та платіжки, посилки та інше. Через пошту отримують пенсії майже 500 місцевих, розповіла місцева листоноша Любов Дорошенко.

Ось як було:

2019 09 04 ukr poshta 99999

А ось вже фото відділення після оновлення:

2019 09 04 ukr poshta 888888

Робота відділення у Чемері – результат реформи Укрпошти, де пілотним регіоном є Чернігівська область.

На початок реформи типовим для області були відділення, де нема опалення, а меблі, у кращому разі, датуються 70-ми роками минулого століття. Неповороткий і ненадійний сервіс, черги з клієнтів. Такою Укрпошту на Чернігівщині ще добре пам’ятають. Це ззовні. Внутрішня «кухня» – ще сумніша. Після кількох хвиль скорочень одне відділення обслуговувало 4-5 сіл, листоноша змушена була долати кілометри доріг пішки, доставляючи газети та листи. При цьому, працювала на 0,2 ставки й отримувала мізерну зарплату

Реформа Укрпошти пов’язана також із зобов’язаннями України відповідно до Угоди про Асоціацію Україна-ЄС. Окрім недопущення монополізації поштових послуг, інший напрям – модернізувати поштову мережу з метою підвищення якості надання поштових послуг відповідно до вимог ЄС.

Для пілотного проєкту пересувних відділень обрали Чернігівську область. Як найскладнішу з точки зору поштової логістики: великі відстані, мала щільність населення, 1465 сільських населених пункти. З них – більше 1000 листоноші обходили пішки.

Обраний варіант реформи: перехід у формат пересувних відділень та автоматизація. Такий варіант національного поштового оператора вже працює, приміром, у Білорусі. Суть: максимальна автоматизація роботи відділень, тобто всі відділення у населених пунктах, де проживає від 2 тис. населення, оснащуються комп’ютерною технікою (моноблоки та термопринтери), сучасними меблями , оператори працюють у єдиній системі.

Решту населених пунктів – для максимального охоплення сіл – обслуговують пересувні неавтоматизовані відділення. Пересувне відділення: це авто, з поштовою бригадою з трьох чоловік, яке протягом дня обслуговує кілька сіл, працює з графіком, у визначені дні та години. При цьому клієнти обслуговуються як біля самого авто, так і у приміщенні стаціонарного відділення (якщо воно є у населеному пункті), або у приміщенні, наданому місцевою владою (кімната у сільраді, клубі тощо). Поки начальник відділення приймає платежі, поштар здійснює адресну доставку листів та газет. Скільки разів на тиждень приїздить у село авто – залежить від кількості жителів.

«Пересувне відділення буде приїжджати в кожен населений пункт – навіть туди, де відділень Укрпошти ніколи не було. І бригада в складі начальника пересувного відділення поштового зв’язку, листоноші, водія – буде обслуговувати такі села», – пояснювала на самому старті реформи у 2018 році Олена Дорошенко.

Спершу у реформи було чимало критиків.

«Місцеве населення часто сприймало зміну формату обслуговування (з обслуговування у стаціонарному відділенні на обслуговування у пересувному) як загрозу того, що пошту ліквідують взагалі. Фізичне закриття будівлі, у якій розташовувалось відділення зв’язку, трактувалось як закриття пошти. Звичайно, ми провели попередню роз’яснювальну роботу (розміщували статті у регіональних ЗМІ, зустрічались з представниками місцевої влади, керівник дирекції інформувала про хід реформи на місцевих каналах радіо та телебачення, неодноразово втілення проєкту коментував і я), проте страх залишитись без пошти був сильніший», – розповідає гендиректор Укрпошти Ігор Смілянський.

Був і політичний фактор. Адже реформа припала на передвиборчий період, тож представники певних політичних сил також вважали за доцільне попіаритись на цій темі, використовуючи страхи місцевого населення та маніпулюючи неперевіреною інформацією.

Були і технічні проблеми: спершу графіки часто порушувались, не вистачало персоналу, від якого вимагалась робота з комп’ютерною технікою. Місцеві жителі, які звикли до свої поштарів, також були проти.

«Графіки уточнювали. А працівникам пересувних відділень пояснювали, що вони мають буквально «закохати» у себе місцевих людей. Тоді все вийде. Із депутатами проводили обговорення», – згадує Олена Дорошенко, – «У великих селах, більше 500 жителів, залишилась своя окрема листоноша. Більш того, у деяких громадах навіть відновили відділення. Наприклад, у селі Шестовиця Чернігівського району місцеві жителі хотіли відновити відділення і знайшли для цього приміщення”.

Наразі, через рік після старту реформи, в області 87 автоматизованих відділень і 130 пересувних. Зросла якість послуг. Чернігівська область – на 1 місці серед інших областей по передплатній кампанії.

Для кращого просування реформи в області, на 100% замінили автопарк Укрпошти : нові авто придбали для пересувних відділень і так званої «кур’єрки», також закупили вантажні авто для міжміських та міжобласних доставок.

Персонал – 719 співробітників. Це менше, ніж рік тому, але тепер люди працюють на ставку, а не на 0,3 чи 0,5. Зарплата листоноші зросла до 4500 грн, начальника відділення – до 7500 грн.

«Що стосується масштабування проєкту на інші регіони, зробив би це з радістю. Адже пересувні відділення дозволяють надавати послуги мешканцям найменших і найвіддаленіших сіл. Саме адаптивний формат пересувного відділення дозволяє охопити послугами мільйони наших громадян у селах, де проживає 100 чи навіть 30 мешканців. І не просто охопити, а надавати широкий спектр послуг, (включно із кредитуванням, страхуванням, можливістю замовляти товари за каталогами інтернет-магазинів), фактично просуваючи цивілізацію в села за власний рахунок. Проте процес масштабування проєкту потребує значних фінансових вкладень, які наразі компанія не може собі дозволити», – пояснив гендиректор Укрпошти.

Рибак Вероніка для ОТГ.cn.ua

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Останні новини за категоріям(и): Громади,

Чернігівщина купить 13 шкільних автобусів: хто отримає

Автобуси будуть закуплені коштом освітньої субвенції, яку отримала Чернігівщина в розмірі близько 28 мільйонів гривень. Субвенція використана на засадах співфінансування від громад. Про це повідомила заступниця начальника Чернігівської ОВА Жанна Шерстюк в ефірі марафону «Суспільне. Спротив» 15 серпня. «Субвенцію, яку ми…

Ліцензійні ігрові автомати в онлайн-казино

Онлайн-казино отримало високу популярність серед азартних гравців завдяки широкому асортименту слотів і настільних ігор. Клуб пропонує своїм відвідувачам лише ліцензійні апарати. Завдяки цьому геймери отримують чесні та вигідні умови гри. Каталог ігрових автоматів На головній сторінці офіційного сайту (https://vulkancasino.ua/uk-ua/category/new) є…

Безпека в онлайн-азартних іграх: Експертні поради від Олексія Іванова для гравців

Виходячи з положень, які викладено в новому законодавчому акті щодо легалізації азартних ігор, який було ратифіковано в серпні 2020 року, на території України тепер можуть на законних підставах провадити свою професійну діяльність такі заклади як: казино; зали ігрових автоматів; онлайн-казино;…

У Тупичеві готуються запустити швейне виробництво

Тупичівська громада перебувала в окупації і постраждала від загарбників. Попри наближеність до кордону у селі не бояться розвиватися. Ще до війни закупили обладнання для створення швейного виробництва, яке покликане вирішити відразу кілька проблем – з безробіттям та наданням побутових послуг….

Магазин автозапчастей Atl.ua рассказал об ассортименте тормозных колодок

Тормозные колодки — та самая деталь авто, которая отвечает за быстрое и безопасное торможение. От качества выбранных тормозных элементов зависит не только комфорт при остановке авто, но и безопасность водителя и всех пассажиров. Выбрать качественные тормозные колодки можно в интернет-магазине…

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: